Ulrika

Alla inlägg under juli 2009

Av Ulrika - 31 juli 2009 22:33

Igår kom åskan som en rejäl överrakning, så pass att den tog den gamla datorn. Hade börjat spara över till usb det som fanns i, men han inte ta bilder, musik och filmer. Lite retligt, men idag har jag införskaffat en ny! Och får väl leva med att bli av med en del av familjens intressen som fanns i den gamla datorn...

          


                                            


                         

Av Ulrika - 24 juli 2009 00:18

på länge, var ikväll när jag var ute och gick med hunden, som:

- Att gå  8-9 km i 30 cm högt gräs!

- Ännu värre blev det när jag skulle cykla och hålla hunden samtidigt...

- Latheten och mörkret tog över och jag gjorde något som kroppen inte tyckte om... skjutsade en av dom två elvaåriga sönerna samtidigt som jag skulle hålla kopplet. "Tur" att cykeln var i rätt höjd för mig =) eller inte!


Plågsamt och korkat! 

Vad har jag lärt mig av detta? Absolut inget , kommer troligen att göra om det snart =)


Förutom den ischias jag kommer att få så var det ändå en trevlig men jobbig runda, tack för sällskapet Dennis och Pontus...

Av Ulrika - 14 juli 2009 19:21

Det skulle bli sol för flera dagar sedan men inte då, regnet har duggat tätt under ett par dagar. Visserligen så behövs det, och det är rätt ok med regn på morgonen. Och rätt som det är kommer värmen från ingenstans, med rapsbaggar och tripps. Irriterande!


Grabbarna grus har fiskat kräftor vid öllövstrand idag, fångsten blev lite mindre än tidigare, ca 50 st. Som de sen släppte ut igen!


Imorgon ska jag och Harriet köra iväg shettisarna till hingsten, så förhoppningsvis blir det fölisar nästa sommar =)

Av Ulrika - 10 juli 2009 19:41

Detta är shirehingstenJulius som är ca 1 år, hans matte funderar på att sälja honom. Visst är han fin...

                      

                                   

Av Ulrika - 10 juli 2009 15:23

Känner mig helkass, pga en förkylning. Kan det bli sämre när man har semester?

Men förövrigt är det väl som det ska vara... regn, sol och varmt emellanåt. Skulle ut och rida men väntar nog till lite senare, ska följa med Harriet och hämta hem hennes shire sto Bosse som varit på betäckning hos hingsten Trem-Y-Wyddfa Mascot  som står vid http://www.stallherkules.com/ .

Av Ulrika - 9 juli 2009 13:00

Blåst, regn, sol och en plågsam förkylning... hur kasst som helst, men försöker ändå att planera morgondagen så att barnen får något att hitta på. Det är ju inte så att de inte kan hitta på själva, det är de fruktansvärt bra på :/ men nu tänkte jag mer som så att hela familjen kunde göra något tillsammans!

Vi får se vad det blir. I kväll ska vi till svärföräldrarna och grilla, gott!

Av Ulrika - 1 juli 2009 12:50

att testa bilens kapacitet lite inne på ett flygområde, skulle bara hämta sonen som samlat hö i fyrkantsbalar. Naturligtvis körde jag inte fortare än 50 km!

 

Maffig syn att se en raksträcka åt två håll och man vet inte när den tar slut...

Ovido - Quiz & Flashcards