Ulrika

Alla inlägg under april 2011

Av Ulrika - 7 april 2011 20:28

Idag var en konstig dag eller rättare sagt en konstig eftermiddag. Klockan 15 idag skulle jag infinna mig på handikappsomsorgen för en liten intervju som timanställd och semesterersättare.

14:45 kliver jag innanför dörren och det första jag hör är: - Men HEEEJ! Vem står där? Jo , Malin... ok, jag kan tänka mig det. Att hon jobbar där!


Jag vänder mig om i samma ögonblick som jag hör en röst bakom mig. Det är chefen som jag ska träffa, Åsa. Hon hälsar mig välkommen och berättar att vi har träffats innan, utan att vi vetat om vilka vi är... HMM, Jo det är Kicke´s fru (Kicke och jag var anställda hos samma arbetsgivare i klippans kommun tidigare). 

 Efter ett trevligt samtal där jag även fick reda på att Ida ( min mans´s arbetskamrats dotter) sitter som chef i rummet bredvid!!! Vilken dag... vi fortsätter ut och jag får träffa brukarna och några andra anställda som tex Alexandra som spelat Anna Anka i hjärnarps revy där mina tvillingkillar också varit med...

Väl i bilen, startar jag min ljudbok och kör ut mot Ängelholm. Förbi mammas hus och rätt som det är står min kusin och hennes döttrar vid övergångsstället, henne har jag inte träffat på MYCKET länge. Vår familj var på besök strax efter hennes öppnande av  Hjelmsjövik Restaurang & Pensionat. MYSIGT STÄLLE... Vilken dag det har varit och jag ser fram emot nästa vecka!!

      

Ovido - Quiz & Flashcards