Ulrika

Alla inlägg under september 2009

Av Ulrika - 28 september 2009 17:52

  

Av Ulrika - 27 september 2009 13:32

    

Av Ulrika - 24 september 2009 15:12

  

Av Ulrika - 16 september 2009 17:01

Gångwood hör till Naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby och gården gångvad. Där har eleverna gjort en slinga som man kan gå runt, halva slingan går längs med pinnån. Ett mysigt ställe att fika på eller bara njuta av naturen och att lyssna till vattnet i ån!

      

Numera finns det en fasanhöna med sina ungar där också, jag ska se om jag kan hitta dem...

Av Ulrika - 16 september 2009 16:51

Ja det är jag det...

Sitter här på jobbet och väntar på att klockan ska bli 18.00, då börjar nämligen föräldrarmötet. Kändes inte lönt att åka hem en timme, så nu har jag nästan städat färdigt skrivbordet och druckit en kopp kaffe (kanske inte helsmart med tanke på att det blir kaffe senare oxå)!

Kanske borde jag passa på att fixa lite arbetsuppgifter till våra kära elever, ja så får det bli!


Hejsvejs...

Av Ulrika - 11 september 2009 21:07

Har nu skjutsat två tonåringar till tåget i Ängelholm. Denna gång ska de till Eslöv, det innebär en del byten mellan tågen. Vi får se hur det går...


                                                 

Av Ulrika - 11 september 2009 17:29

helg! Efter en vecka med underbemannad personal är man rätt sliten och trött i huvudet. Det har varit varmt denna vecka, skönt! Eleverna har klagat lagom om värmen men ändå gjort vad de ska. Förberedelserna inför öppet hus är i full gång, eleverna jobbar på. Vaktmästaren har inhandlat nya buskar och annat smått och gott, efter att så gott som all personal åkt hem för helgen, knatade jag upp till henne för att hjälpa till med planteringen. Det är ju trotts allt inte så kul att bli sist kvar på jobbet och veta att man har några timmar kvar. Därför utnämner jag mig själv till dagens hjälte!!! De ni...


Ja just ja, öppet hus är den 26/9 på Naturbruksgymnasiet i Östra-Ljungby (Klippan) mellan kl:10-13.

Av Ulrika - 11 september 2009 17:20

  

En potatisbit från matte,mm...

Ovido - Quiz & Flashcards