Ulrika

Alla inlägg under december 2009

Av Ulrika - 20 december 2009 07:02

Om man bortser från den tidiga väckningen av hundarna så ska jag inte klaga. Nysnö som täckt bilarna, grannen som plöjt sin åker i natt (nu låter inte hans traktor så mycket visserligen men tanken på att själv slippa sitta ute på ett fält hela natten och plöja fram och tillbaka). Men det allra bästa just nu är att det bara är jag och hundarna vakna... så, vad kan jag göra för att bäst njuta av lugnet? Det får nog bli ett par koppar kaffe!      

Av Ulrika - 19 december 2009 17:21

Ja vi skulle ju till backen med barnen och hundarna, tog med kameran för det brukar alltid vara så fint där uppe i Önnarp. Vad händer? Jo kameran säger att kortet är bildspärrat... jag fattar noll.

Nåja, jag och mannen går en runda med hundarna (rundan går bara uppför ända till de sista 500 metrarna). Ja när jag kommer hem så hittar jag en liten knapp på minneskortet som var fel...


Mmm, inte så teknisk precis! 

Av Ulrika - 19 december 2009 08:46

Jätte skönt väder ute nu på morgonen. Iskallt, nästan molnfritt, vattnet som frysit i stallet! Men vad gör det när man kan hämta vattnet inne   . Idag får det nog bli en runda till den gamla skidbacken i Förslöv. Kanske hinner man baka lite lussebullar att ta med och naturligtvis varm choklad till detta...

Av Ulrika - 17 december 2009 12:05

Den 12 december var det julmarknad i Bassholma skola. I år inhandlade vi julgran, älgkorv, vildsvinskorv och olika marmelader som punsch och rom.

    


Av Ulrika - 16 december 2009 19:03

Tjejerna som går i Np-06 på naturbruksgymnasiet i Östra Ljungby har i veckan gjort julgodis. Bland annat har de gjort vit ischoklad, knäck, skumbananfudge mm.

Man kan gå in på deras blogg och läsa vad som hänt under veckan, klassernas schema finns där också om man glömt eller tappat sitt eget.

  

Av Ulrika - 14 december 2009 22:01

    

Söndrebalgs 5:e klassare lussade även för gästerna på hotellet i Torekov, de har även lussat på Margretetorps gästis och skånebil!

Av Ulrika - 13 december 2009 17:58

  

Av Ulrika - 13 december 2009 06:36

  

Som hänger tillsammans med andkillarna eller finns det gula änder... 

Ovido - Quiz & Flashcards