Ulrika

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Ulrika - 10 januari 2010 22:03

Bokade sju biljetter till filmen Avatar i 3D, med en inställning att det var för barnens skull. Jag vet inte vad jag förväntade mig av filmen mer än vad jag hört, som att det handlade om blåa små gubbar och krig... mmm, okej man kunde ju alltid sova en stund. I 2 timmar 41 minuter skulle den vara. För det första så var det inte små blå gubbar, utan långa ståtliga "gubbar" och väldigt lite skjutande. Att filmen var 3D var bara SÅ bra.

Marinsoldaten Jake Sully skickas till planeten Pandora för att med alla medel övertyga urbefolkningen att låta människan exploatera deras natur för att utvinna en ny energikälla. Jake lär känna Pandora och folket, han blir mer och mer osäker på sitt uppdrag och när kampen ställs på sin spets måste han välja sida.


Jag är fortfarande i filmen, nu tre timmar senare. Den är mycket sevärd... 

Ovido - Quiz & Flashcards